در هر شرایطی پُشت جمهوری آذربایجان هستیم

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر خارجه ترکیه راهکار بحران قره باغ را عقب کشیدن ارمنستان از این منطقه دانست و گفت کشورش از همه تصمیمات باکو حمایت خواهد نمود.

در هر شرایطی پُشت جمهوری آذربایجان هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای سوئدی خود در آنکارا در مورد درگیری های منطقه قره باغ کوهستانی گفت کشورش در کنار کشورِ برادر، جمهوری آذربایجان به عنوان یک کشور و ملت در هر شرایطی می ایستد. وی گفت: ما از همه تصمیمات (جمهوری) آذربایجان چه سیاسی و چه میدانی حمایت می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، او همچنین برگزاری نشست گروه مینسک را در ارتباط با درگیری ها در منطقه قره باغ کوهستانی مفید دانست و گفت روسای گروه مینسک باید گزارشی را درباره آنچه تا به امروز صورت گرفته تهیه نمایند.

چاووش اوغلو در ادامه راه چاره نهایی برای حل بحران قره باغ را خروج ارمنستان از این منطقه خواند و اضافه کرد: اگر علاوه بر درخواست برای آتش بس، از ارمنستان درخواست گردد از سرزمین های (جمهوری) آذربایجان عقب نشینی کند، آن موقع می توان تمایل جامعه جهانی را برای حل این مشکل فهمید.

روز گذشته وزیر دفاع ترکیه در تماس تلفنی با سرگئی شویگو همتای روس خود درباره درگیری ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، با حمایت از باکو تأکید کرد: نیرو های ارمنستانی باید مناطقی از جمهوری آذربایجان را که تحت اشغال درآورده اند، تخلیه نموده و هدف قرار دادن غیرنظامیان را متوقف نمایند.

درگیری های شدید نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی از روز 6 مهر میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شد و علی رغم آنکه بامداد شنبه 19 مهر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از توافق آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اطلاع داد، مقام های دفاعی ایروان و باکو ساعاتی قبل از آغاز آتش بش و دقایقی بعد از اجرایی شدن آن، از حمله به قلمروهایشان اطلاع دادند.

امروز هم با گذشت سه روز از آغاز آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد منطقه مورد مناقشه، تنش ها میان ایروان و باکو همچنان ادامه دارد.

بنابر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، در حالیکه وزارت دفاع ارمنستان امروز (سه شنبه) اظهار داشت که جمهوری آذربایجان تقریباً از تمامی جناح ها، منطقه قره باغ کوهستانی را مورد حمله قرار داده است، مقام های دفاعی جمهوری آذربایجان نیز اظهار داشتند که نیرو های مسلح ارمنستان، غرب منطقه آغ دام را هدف حملات خمپاره ای قرار دادند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 63993

به "در هر شرایطی پُشت جمهوری آذربایجان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هر شرایطی پُشت جمهوری آذربایجان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید