آنکارا: آماده کمک به باکو در همه زمینه ها هستیم

به گزارش مهسان بلاگ، ایرنا نوشت: مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کرده گفت که این سفر با هدف نمایش حمایت آنکارا از باکو انجام گرفته و کشورش آماده ارایه کمک های لازم به جمهوری آذربایجان در تمامی زمینه ها است .

آنکارا: آماده کمک به باکو در همه زمینه ها هستیم

آذرتاج خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان در گزارشی از دیدار وزیر خارجه ترکیه با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان گفت که علی اف با اشاره به اهمیت خاص این سفر ، آن را نشانه حمایت آشکار آنکارا از جمهوری آذربایجان که در یک شرایط نه چندان آسان بسر می برد، بیان کرد.

رییس جمهوری آذربایجان همچنین با اشاره به این که در این روزها تماس های مرتب با همتای ترکیه ای خود دارد ، افزود : بیانیه های قاطعانه رجب طیب اردوغان نشان داد جمهوری آذربایجان تنها نیست و در کنار آن کشور قدرتمند ترکیه واقع شده است.

علی اف همچنین سیاست ترکیه در منطقه خاورمیانه و قفقاز را صلح آمیز بیان کرد و گفت که این سیاست در حال حاضر نتایج مثبتی دارد.

چاووش اوغلو نیز در سخنانی گفت که این سفر را با هدف نمایش حمایت ترکیه از جمهوری آذربایجان انجام داده است و آنکارا آماده برای ادامه کمک های لازم به جمهوری آذربایجان در عرصه های مختف است.

وی با اشاره به این که جمهوری آذربایجان در حال حاضر برای آزادسازی سرزمینهای خود در قره باغ مبارزه می کند، افزود : رساندن پیام مبارزه عادلانه جمهوری آذربایجان به جهانیان را وظیفه خود می دانیم. وزیر خارجه ترکیه در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که سرزمینهای اشغال شده جمهوری آذربایجان باید آزاد شود، گفت: از نظر معنوی و حقوقی حق با جمهوری آذربایجان است .

بامداد ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سرگرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را آغازکننده درگیری و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغاز کننده حمله دانست.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زده و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی کرده بود.

در سال 1993 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، برخی دولت های اروپایی و منطقه برای سرانجام دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان دوطرف مناقشه برقرار شد، اما تلاش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

23311

مجله صادق ویلا: مجله صادق ویلا | آموزش چاپ و طراحی گرافیکی، موشن گرافیک

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 63257

به "آنکارا: آماده کمک به باکو در همه زمینه ها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: آماده کمک به باکو در همه زمینه ها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید