خبرنگاران مبتلایان کرونا در بخش مراقبت های ویژه یزد به 67 نفر رسید

به گزارش مهسان بلاگ، یزد - خبرنگاران - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم گفت: تعداد افراد بستری مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه استان با هفت نفر افزایش به 67 نفر رسید.

خبرنگاران مبتلایان کرونا در بخش مراقبت های ویژه یزد به 67 نفر رسید

دکتر سید ابراهیم سلمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: در حال حاضر 213 بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی از شهرونذان یزدی خواست برای حفظ سلامتی خود و اعضای خانواده از حضور در فضاهای سرپوشیده و شرکت در دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند و هنگام حضور در خارج از منزل از ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای دست استفاده کنند..

شایع ترین علایم بیماری کووید 19 تب، خستگی و سرفه خشک است، سایر علایم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پاست، این نشانه ها معمولاً خفیف بوده و به تدریج شروع می شود، در حالی که برخی از افراد بدون احساس علایم بسیار خفیف به عفونت آلوده می شوند.

حدود 80 درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید 19 علایم یک نفر شدت می گیرد که دچار مسائل تنفسی می شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مسائل بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می یابد.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره های تنفسی ترشح شده توسط شخصی که سرفه می کند یا علایم دیگری مانند تب یا خستگی دارد ترشح می شود، اما بسیاری از افراد آلوده به کووید 19 فقط علایم بسیار خفیفی از خود نشان می دهند. در واقع ممکن است این بیماری را از شخصی که سرفه خفیف دارد و احساس بیماری نمی کند، بگیرید.

برخی گزارش ها نشان می دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

این ویروس دی ماه سال 98 در شهر ووهان چین برای نخستین بار شناسایی و در ایران نیز اوایل اسفند ماه سال قبل گزارش شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 72516

به "خبرنگاران مبتلایان کرونا در بخش مراقبت های ویژه یزد به 67 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبتلایان کرونا در بخش مراقبت های ویژه یزد به 67 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید