توفان 998 نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

به گزارش مهسان بلاگ، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: در پی آغاز مجدد توفان های شدید همراه با گرد و غبار در شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه، 998 نفر بیمار و مصدوم از این پدیده طبیعی روانه بیمارستان ها شدند.

توفان 998 نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

محمد خلیلی روز آدینه در مصاحبه با ایرنا اظهارکرد: توفان های شدید گرد و غبار در شهرستان های شمال سیستان و بلوچستان خسارات عمده ای بر سلامت و زندگی مردم تحمیل نموده است.

وی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم سلامت با آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی به بیماران و مصدومان ناشی از توفان و افرادیکه در مسیر جاده ها در راه مانده اند، آماده خدمات رسانی است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با آغاز مجدد توفان از ساعت 6 صبح 27 تیر تا ساعت 20 شامگاه پنجشنبه تعداد 998 نفر بیمار و مصدوم به اورژانس پیش بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و از خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل بهره مند شدند.

وی بیان نمود: در پی موج تازه وزش توفان در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز از مجموع 998 نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی، 51 نفر جهت ادامه درمان بستری شدند و 947 نفر نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

خلیلی ادامه داد: در پی توفان های شدید در این منطقه ها، عمده مسائل مردم، قلبی، تنفسی، چشمی و تصادفات ناشی از کاهش میدان دید بوده و از عموم مردم درخواست می گردد از منزل خارج نشوند و در صورت بروز علائمی مانند حمله آسم، تنگی نفس، درد قفسه سینه و سرفه های شدید با اورژانس 115 تماس بگیرند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109336

به "توفان 998 نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توفان 998 نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید