ابتلای 500 نفر به بیماری قارچ سیاه ، شرایط فراوری واکسن اسپوتنیک

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، همایون سامه یح نجف آبادی، در برنامه تهران ما سلامت درباره حواشی فراوری واکسن اسپوتنیک روسیه در ایران به وسیله شرکت اکتور گفت: اظهارات متناقضی در چند روز اخیر به وسیله شرکت اکتور ایران در راستای فراوری واکسن اسپوتنیک ارائه شده است. به همین دلیل و برای پاسخگویی مسئولان وزارت بهداشت، جلسه ای روز یکشنبه 14 شهریورماه در مجلس برگزار گردید.

ابتلای 500 نفر به بیماری قارچ سیاه ، شرایط فراوری واکسن اسپوتنیک

این نماینده مجلس، درباره نتیجه جلسه 14 شهریور مجلس با موضوع فراوری واکسن اسپوتنیک به وسیله شرکت اکتور و صادرات آن گفت: آن چیزی که گفته شده تا به امروز صادراتی نداشته ایم.

وی تاکید نمود: دُزهای واکسن اسپوتنیک فرق دارد و هریک از این دُزها آنتی ژن های خاص خود را دارند. شرکت اکتور تا کنون دُز یک این واکسن را فراوری نموده است؛ به همین علت تا زمانیکه دُز دوم آن فراوری نگردد مجوز استفاده از آن صادر نخواهد شد.

نماینده مجلس یازدهم یادآور شد: وزارت بهداشت کوشش می نماید دُز دوم واکسن اسپوتنیک را برای افرادی که دُز یک این واکسن را تزریق نموده اند؛ فراهم کند. اگرچه این افراد می توانند برای دُز دوم از نوع دیگری از واکسن کرونا استفاده نمایند. اما آنچه محرز است تا به امروز صادراتی از دُز یک این واکسن به وسیله شرکت اکتور انجام نشده است.

سامه یح تاکید نمود تا زمانیکه مطمئن نشویم دُز دوم این واکسن در ایران فراوری می گردد به تزریق دُز یک برای هموطنان اقدام نمی کنیم. فعلا منتظر فراوری دُز دوم این واکسن در ایران هستیم.

اهمیت واردات واکسن

وی اضافه نمود: واردات واکسن برای رئیس جمهور و کابینه وی اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل طبق گفته معاونت وزارت بهداشت تا سرانجام شهریورماه حدود 40 میلیون دز و تا سرانجام مهرماه 35 میلیون دُز دیگر واکسن وارد کشور می گردد.

این نماینده مجلس گفت: 15 میلیون دُز از واکسن های شهریورماه وارد شده و 25 میلیون دُز آن به جای مانده است. در حال حاضر سینوفارم به کشور وارد می گردد ولی در مهرماه واکسن های دیگری همانند فایزر و جانسون & جانسون از کشورهای اروپایی به کشور وارد خواهد شد. ضمن اینکه فراوریات داخلی هم ادامه می یابد و شرکت های داخلی درصدد فراوری انبوه هستند. اگر شرایط به خوبی پیش برود خیلی زودتر از زمان معین شده تمامی مردم ما واکسینه می شوند و مردم شرایط بهتری پیدا می نمایند.

ابتلای 500 نفر به بیماری قارچ سیاه

وی در پاسخ به اینکه چرا داروی قارچ سیاه موجود نیست؟ گفت: بیماری قارچ سیاه به کرونا مربوط است و بواسطه کاهش ایمنی بدن در ادامه مصرف زیاد کورتون و در پی مسائل تنفسی بسیار شدید ایجاد می گردد. مصرف آمفوتریسین بی که دارویی ضد قارچ است به علت شیوع کرونا و استفاده زیاد از کورتون در ایران افزایش یافت و در حال حاضر 500 نفر در ایران به این بیماری مبتلا شده اند. در حال حاضر این دارو به کشور وارد شده و در بیمارستان ها و داروخانه های منتخب دولتی موجود است و بیماران می توانند آن را دریافت نمایند. اما آنچه مسلم است واردات این دارو باید ادامه پیدا کند.

نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه برنامه وزارت بهداشت دولت سیزدهم برای واردات داروهای خاص چیست ؟ گفت: تصمیم گیری برای این موضوع فقط در اختیار وزارت بهداشت نیست بلکه تامین بودجه آن و شرایط تحریمی کشور از مسائلی است که باید در نظر گرفته گردد. اما یکی از وظایف مهم وزارت بهداشت تامین داروی مردم است امیدواریم دکتر عین اللهی وزیر بهداشت بتواند به مسدولیت خود به خوبی عمل کند.

منبع: فارس

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در خبرنگاران بخوانید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 95312

به "ابتلای 500 نفر به بیماری قارچ سیاه ، شرایط فراوری واکسن اسپوتنیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای 500 نفر به بیماری قارچ سیاه ، شرایط فراوری واکسن اسپوتنیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید