کاهش 60 درصدی رواناب های کرمانشاه

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/کرمانشاه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه از کاهش نزدیک به 60 درصدی رواناب ها در کرمانشاه طی سال آبی جاری نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد.

کاهش 60 درصدی رواناب های کرمانشاه

مهندس علی مرادی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به شرایط کم بارش ها در سال آبی جاری، اظهار کرد: متوسط سالانه بارش بلندمدت کرمانشاه 485 میلی متر است که در سال آبی جاری تا به امروز این میزان 301 میلی متر بوده است.

وی ادامه داد: میانگین بارش های سال آبی جاری در استان کرمانشاه تا امروز نسبت به سال گذشته 34 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 37 درصد کاهش داشته است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای کرمانشاه از تاثیر کاهش بارندگی بر شرایط منابع آبی استان یاد کرد و گفت: به طور متوسط تا خاتمه اردیبهشت، نسبت به سال گذشته 57 درصد و نسبت به بلندمدت 60 درصد کاهش رواناب ها را در استان داشتیم.

مرادی افزود: این کاهش رواناب برای رودخانه ها، سراب ها و سایر منابع آبی استان متفاوت است. برای مثال در حوزه رودخانه قره سو83 درصد و در حوزه رودخانه رازآور 73 درصد کاهش رواناب داشته ایم.

وی گفت: برخی از منابع آبی مانند رودخانه ها بیشتر تحت تاثیر بارش های فصلی هستند و برخی دیگر مانند سراب ها تاثیر کمتری می پذیرند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه تاکید کرد: برخی چشمه های کوچک در نقاط مختلف استان که تغذیه مناسبی نداشتند، خشک شده اند.

مرادی با بیان اینکه در چنین شرایط کم آبی اولویت اصلی تامین آب شرب پایدار برای مردم است، یادآور شد: در مراحل بعدی نیز باید آب مورد نیاز صنایعی که وابسته به مصرف آب هستند و همچنین آب مورد نیاز بخش کشاورزی تامین شود.

وی مدیریت مصرف آب در چنین شرایطی را ضروری دانست تا بتوانیم از این دوران کم آبی عبور کنیم و افزود: به همین دلیل با هدف مدیریت مصرف آب لازم است کشت محصولات آب بر مانند برنج محدود شود و سایر کشت ها که متناسب با این شرایط کم آبی است، جایگزین شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه نصب کنتور هوشمند بر چاه های مجاز برای جلوگیری از اضافه برداشت و همچنین مقابله با چاه های غیرمجاز را از دیگر راهکارهایی دانست که با جدیت دنبال می شود و مطرح کرد: برای این امر نیازمند همکاری بخش های دیگر نیز هستیم که برخی دستگاه ها مانند دادستانی و ... نیز همکاری خوبی با ما دارند.

مجله صادق ویلا: مجله صادق ویلا | آموزش چاپ و طراحی گرافیکی، موشن گرافیک

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 86416

به "کاهش 60 درصدی رواناب های کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 60 درصدی رواناب های کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید