هیأت دیپلماتیک لیبی در مصر از طرابلس اعلام جدایی کرد

به گزارش مهسان بلاگ، دیپلمات های لیبی و وابستگان سفارت این کشور در مصر اعلام کردند که از دولت الوفاق در طرابلس جدا شده اند.

هیأت دیپلماتیک لیبی در مصر از طرابلس اعلام جدایی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هیأت دیپلماتیک لیبی در قاهره امروز شنبه گفت که از دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت لیبی) جدا شده است.

به گزارش وبگاه خبری الیوم السابع مصر، هیأت دیپلماتیک لیبی در مصر و همه وابستگان دیپلماتیک آن گفتند که از دولت فایز السراج نخست وزیر دولت وفاق ملی جدا شده و حمایت خود را از آنچه ملت لیبی و ارتش و مجلس منتخب آن نامیدند، حمایت می کنند.

شبکه خبری العربیه نیز بیانیه هیأت دیپلماتیک لیبی در قاهره را منتشر و به نقل از آن گفت که کل هیأت از سفیر تا کاردار و سرکنسول و وابستگان آن، دولت وفاق ملی را بعد از امضای توافقنامه هایی که با طرف ترکیه ای به امضا رساند، دیگر به رسمیت نمی شناسند و از هیأت های دیپلماتیک لیبی در کشورهای دیگر می خواهند که از دولت طرابلس جدا شوند.

امضای چند توافقنامه میان ترکیه و دولت لیبی در طرابلس، دولت های عربستان سعودی، امارات و مصر را خشمگین کرده است. این سه کشور از حامیان خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان شرق لیبی است که از فروردین گذشته در حال حمله به طرابلس برای فتح و تصرف آن است اما تاکنون پیروز نشده است.

حفتر، ژنرال سابق ارتش لیبی است که هم اکنون فرماندهی نیروهای شبه نظامی شرق لیبی را بر عهده دارد علیه دولت قانونی این کشور که در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است، شوریده. او از حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر برخوردار است.

هیأت دیپلماتیک لیبی در قاهره در حالی در بیانیه خود به امضای توافق میان طرابلس و آنکارا اعتراض کرده که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز شنبه در دوحه پایتخت قطر با فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی دیدار کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی 27 نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان روبرو شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر دولت السراج از خبر داده بود.

درگیری نیروهای شرق (طبرق) و غرب (طرابلس) لیبی از پانزدهم فروردین آغاز شده است؛ زمانیکه حفتر، چهارم آوریل 2019 (پنجشنبه پانزدهم فروردین 1398) به آنچه ارتش ملی لیبی خوانده می شود، دستور داد به سوی طرابلس (غرب کشور) حرکت و آن را تصرف کند. با گذشت حدود نُه ماه جنگ و درگیری، حفتر نتوانسته وارد پایتخت شود.

ص

مجله صادق ویلا: مجله صادق ویلا | آموزش چاپ و طراحی گرافیکی، موشن گرافیک

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29738

به "هیأت دیپلماتیک لیبی در مصر از طرابلس اعلام جدایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیأت دیپلماتیک لیبی در مصر از طرابلس اعلام جدایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید