هشدار ، نتایج یک تحقیق درباره اعتیاد نوجوانان به گوشی های هوشمند

به گزارش مهسان بلاگ، تحقیقات روان پزشکان در انگلیس نشان می دهد که حدود یک چهارم از نوجوانان به حدی به گوشی های هوشمند خود وابسته اند که این وابستگی برای شان شبیه نوعی اعتیاد شده و با مشکلاتی مانند استرس، افسردگی، کمبود خواب و کاهش پیشرفت در مدرسه مرتبط است.

هشدار ، نتایج یک تحقیق درباره اعتیاد نوجوانان به گوشی های هوشمند

به گزارش خبرنگاران به نقل ایسنا، یک مطالعه در دانشگاه کینگز لندن نشان داده که وابستگی یک چهارم نوجوانان به گوشی های تلفن هوشمند به معنای این است که آنها در صورت عدم دسترسی مداوم به این گوشی ها وحشت زده یا ناراحت می شوند.

همچنین، در نتایج این مطالعه معین شده است نوجوانان نمی توانند زمانی را که صرف گوشی های هوشمند می کنند، کنترل کنند و هشدار می دهد که چنین اعتیادهایی عواقب جدی برای سلامت روان دارند.

در این تحقیق که در مجله روان پزشکی BMC منتشر شده، 41 مطالعه را درباره استفاده مشکل آفرین از گوشی هوشمند مربوط به 42 هزار جوان تجزیه و تحلیل کرده است.

این مطالعه نشان داده است که 23 درصد از نوجوانان رفتارهای شبیه اعتیاد دارند، مانند این که در صورت قادر نبودن به استفاده از گوشی های هوشمند خود دچار اضطراب می شوند و نمی توانند زمان استفاده از این گوشی ها را به گونه ای تنظیم کنند که به سایر فعالیت هایشان آسیبی نرساند.

بر اساس این مطالعه، این رفتار اعتیادگونه می تواند با سایر مسائل مانند استرس، افسردگی، کمبود خواب و کاهش پیشرفت در مدرسه مرتبط باشد.

به گفته متخصصان، اگرچه این مطالعه اعتیادآور و مشکل آفرین بودن گوشی های همراه را برای نوجوانان نشان داده، اما هنوز معین نیست این اعتیاد ناشی از خود گوشی های همراه است یا برنامه هایی که افراد از آنها استفاده می کنند.

با این حال، نیاز به آگاهی عمومی در مورد استفاده از گوشی های هوشمند در بچه ها و نوجوانان وجود دارد و والدین باید آگاه باشند که فرزندانشان چقدر از وقت خود را با این گوشی ها صرف می کنند.

مولف ارشد این مطالعه هشدار داده است که اعتیاد می تواند عواقب جدی برای سلامت روان و عملکرد روزانه افراد داشته باشد، بنابراین نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد استفاده مشکل آفرین از گوشی های هوشمند وجود دارد.

البته متخصصان بر این باورند که استفاده از گوشی های هوشمند، علاوه بر مضرات، فوایدی نیز دارد، با این حال باید در نحوه و مدتِ استفاده از آنها دقت کرد.

مجله صادق ویلا: مجله صادق ویلا | آموزش چاپ و طراحی گرافیکی، موشن گرافیک

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28076

به "هشدار ، نتایج یک تحقیق درباره اعتیاد نوجوانان به گوشی های هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ، نتایج یک تحقیق درباره اعتیاد نوجوانان به گوشی های هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید