نوری: مدعی العموم به رهاسازی فاضلاب شهری در ساوه ورود کند

به گزارش مهسان بلاگ، یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به رهاسازی فاضلاب شهری در جنوب شهر ساوه واکنش نشان داد و خواهان ورود مدعی العموم به مسئله شد.

نوری: مدعی العموم به رهاسازی فاضلاب شهری در ساوه ورود کند

چندی پیش خبرنگاران مرکزی گزارشی با عنوان این بار بالاجبار سرطان می کارند! منتشر کرد و نوشت: رهاسازی فاضلاب شهری در جنوب شهر ساوه و در منطقه ای موسوم به رودابان یک فاجعه است. جایی که روان آب ها و فاضلاب شهر ساوه که از ابتدای جاده روستای الوسجرد از محدوده شهری خارج و مستقیما وارد اراضی کشاورزی می شوند و فاجعه دیگری در حوزه کشاورزی را به بار می آورند.

سید راضی نوری در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص بهره برداری از فاضلاب برای آبیاری در مزارع اظهار کرد: کشاورزی با سلامت انسان ها سر و کار دارد مسئله استفاده از آب فاضلاب در کشاورزی چیز خطرناکی است. ما نباید با هر فاضلابی مزارع را آبیاری کنیم. ما در کشور چیزی به نام بازگردشی سیکل فاضلاب داریم. این یعنی فاضلاب باید تصفیه گردد. موضع کمیسیون در خصوص استفاده از فاضلاب مشروط به چگونگی آن آب است. نباید هر فاضلابی را به مواد غذایی تزریق کنیم.

نماینده مردم شوش در مجلس اضافه کرد: محیط زیست باید به این موضوع ورود کند. اگر محیط زیست ورود نمی کند، دادستان به عنوان مدعی العموم ورود کند. گره ای که با دست باز می گردد را با دندان باز نمی نمایند. اگر دستگاه های نظارتی توان حل این مشکل را ندارند، دادستان به مسئله ورود کند و برخورد مستقیم داشته باشد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در انتها در پاسخ به این پرسش که علت تکرار مکرر آبیاری زمین های کشاورزی با آب فاضلاب به چه علت است؟ گفت: عیب و ایراد از همه ماست. رسانه ها که زحمت می کشند و از ساوه یا دیگر مکان های دیگر گزارش می نویسند، به مکان موردنظر بروند و فیلم برداری نمایند. رسانه ها در چنین مسائلی باید مجموعه جهاد کشاورزی را زیر سوال برده و انتقاد نمایند. اگر چنین گزارش هایی به کمیسیون کشاورزی مجلس بیاید، ما موظف به پیگیری و برخورد با مقصران هستیم.

مجله صادق ویلا: مجله صادق ویلا | آموزش چاپ و طراحی گرافیکی، موشن گرافیک

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28054

به "نوری: مدعی العموم به رهاسازی فاضلاب شهری در ساوه ورود کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوری: مدعی العموم به رهاسازی فاضلاب شهری در ساوه ورود کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید