مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان از بازرسی پروتکل های بهداشتی بنگاه های اقتصادی استان خبر داد

به گزارش مهسان بلاگ، جلسه ویدئو کنفرانسی کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان سمنان به ریاست علیرضا آشناگر، استاندار سمنان در محل سالن جلسات کوثر استانداری برگزار گشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان از بازرسی پروتکل های بهداشتی بنگاه های اقتصادی استان خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان ضمن ارائه گزارش عملکرد در این جلسه گفت: تدابیر لازم به منظور حفظ و حراست از بنگاه های مالی و کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، در چارچوب مصوبات ابلاغی دولت در دستور کار بود و تا کنون 8 جلسه در قالب این موضوع در استان تشکیل و موارد و مباحث مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به رعایت 90 درصدی استفاده از ماسک در بین کارکنان واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: در سال 99 بالغ بر 1400 مورد بازدید اختصاصی در زمینه نحوه اجرای دستورالعمل ها و شیوه نامه های پیشگیری از شیوع کرونا در بنگاه های مالی پیش بینی شده بود که در 8 ماهه نخست سال جاری، 1052 بازدید اجرا شده است.

غنیان گفت: در این بازدیدها از اعضاء کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار استان، مسئولین خانه های بهداشت کارگری، مسئولین ایمنی تایید صلاحیت شده، رابطین ایمنی و بهداشت و کارکنان و شاغلین درون واحدی برای بحث نظارت استفاده شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان شرح داد: حذف ساعت زنی فیزیکی، تهیه مواد ضدعفونی دست و تجهیزات، شستشو و ضدعفونی روزانه محیط کار ادارات، برقراری نظام دورکاری، حذف کاغذ در فرآیند اداری، حذف جلسات غیر ضروری و ... از جمله مواردی است که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سایر ادارات تابعه در شهرستانها صورت گرفته است.

غنیان به پویا و کاربردی بودن طرح تکاپو اشاره کرد و گفت: شناسایی رسته های اولویت دار کسب و کار استان و استفاده از مطالعات علمی این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

وی تعهد اشتغال استان در سال 99 را بالغ بر 10 هزار و 500 نفر دانست و گفت: تا به امروز 53 درصد از این میزان محقق شده است که با توجه به مباحث و محدودیت های ناشی از کرونا، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10درصد کاهش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: از 301 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی و صرفا اشتغال زایی روستایی و عشایری، تا به امروز 83 درصد از تسهیلات روستایی و عشایری در استان جذب شده است که با تکمیل تسهیلات ترمیمی و معین تکلیف و پرداخت این تسهیلات، درصد جذب بهبود خواهد یافت.

غنیان افزود: در سال جاری مبلغ یک میلیارد و 630 میلیون تومان در قالب تسهیلات حمایت مالی به 95 طرح، جهت ایجاد اشتغال در مشاغل خانگی پرداخت شده است که حدود 32 درصد از تعهد تسهیلات اعتباری اختصاص یافته در این بخش را محقق کرده است.

وی سهمیه استان درتسهیلات ویژه کرونا را 382 میلیارد تومان دانست و گفت: در سال جاری تا به امروز 42 میلیارد تومان پرداخت شده که 11 درصد از این میزان را شامل می شود.

مجله صادق ویلا: مجله صادق ویلا | آموزش چاپ و طراحی گرافیکی، موشن گرافیک

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 71191

به "مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان از بازرسی پروتکل های بهداشتی بنگاه های اقتصادی استان خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان از بازرسی پروتکل های بهداشتی بنگاه های اقتصادی استان خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید