فلج عضو تنفسی با مصرف کنسروهای فاسد، مصرف قارچ های فله ای خطر آفرین است

به گزارش مهسان بلاگ، دوایی گفت: بعضی اوقات مسمومیت ناشی از مصرف قارچ های سمی باعث بروز نارسایی کبدی و حتی منجر به مرگ افراد می گردد.

فلج عضو تنفسی با مصرف کنسروهای فاسد، مصرف قارچ های فله ای خطر آفرین است

امیر دوایی متخصص داروسازی و سم شناسی در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: امروزه مسمومیت غذایی و به خصوص مسمومیت با قارچ ها یکی از بیماری های شایع در جهان و حتی کشورمان محسوب می گردد. در دو سال گذشته مصرف قارچ های سمی و مسائل ناشی از آن یک اپیدمی را در کشور ایجاد کرد که طی آن در استان های آذربایجان غربی، لرستان، ایلام و کرمانشاه تعداد زیادی از مردم بر اثر مصرف قارچ های سمی مسموم شده و حتی بعضی افراد فوت کردند.

او ادامه داد: قارچ های سمی شباهت زیادی به نوع خوراکی آن دارد. متاسفانه سم این قارچ ها از طریق پختن از بین نمی رود و می تواند موجب بروز مسائل کبدی و کلیوی در افراد گردد.

دوایی بیان نمود: در بعضی اوقات مسمومیت ناشی از مصرف قارچ های سمی باعث بروز نارسایی کبدی و حتی منجر به مرگ افراد می گردد به همین دلیل توصیه می گردد از خرید قارچ به صورت فله ای و از دست فروش خودداری گردد.

این متخصص داروسازی و سم شناسی گفت: تهوع، استفراغ و اسهال از علائم اولیه استفاده از قارچ های سمی است که باید فرد مسموم را به موقع به درمانگاه رساند تا از علائم بعدی سم ناشی از قارچ های سمی پیشگیری گردد.

او با اشاره به اینکه مسائل عصبی و کبدی از جمله دیگر عوارض مصرف قارچ های سمی است، ادامه داد: در هنگامی که فرد با مصرف قارچ سمی دچار مسائل گوارشی می گردد بهتر است باقیمانده قارچ را به درمانگاه برد تا با شناخت نوع قارچ سمی داروی مناسب آن تجویز گردد.

سم کشنده بوتالیوم موجود در غذا را بشناسید

دوایی با اشاره به مسمومیت های غذایی اضافه کرد: باکتری موجود در غذا های کنسروی یکی از مسمومیت های مطرح غذایی محسوب می گردد. بر اثر مصرف غذا های کنسروی فاسد مسمومیت های خطرناکی گریبان گیر افراد می گردد که تهوع، استفراغ دوبینی و تاری دید از جمله عوارض خوردن این نوع کنسرو و باکتری درون غذا های کنسروی فاسد است.

این متخصص داروسازی و سم شناسی گفت: فردی که در اثر مصرف باکتری موجود در غذا های کنسروی مسموم می گردد باید بلافاصله به درمانگاه منتقل گردد، زیرا ممکن است بر اثر مصرف آن اندام های مختلفی مانند اندام های تنفسی فلج و این مسئله منحر به مرگ بیمار گردد.

او یادآوری کرد: باید غذا های کنسروی به مدت 20 دقیقه در دمای 100 درجه جوشانده گردد تا باکتری احتمالی آن از بین رود.

مجله صادق ویلا: مجله صادق ویلا | آموزش چاپ و طراحی گرافیکی، موشن گرافیک

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28056

به "فلج عضو تنفسی با مصرف کنسروهای فاسد، مصرف قارچ های فله ای خطر آفرین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلج عضو تنفسی با مصرف کنسروهای فاسد، مصرف قارچ های فله ای خطر آفرین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید