فرایند تصاعدی کرونا در ژاپن و نگرانی از ورود مسافران هندی

به گزارش مهسان بلاگ، فرایند ابتلا به کرونا در کشور ژاپن درحالی همچنان رو به افزایش است که کنترل مسافران ورودی به این کشور بخصوص از هند به یکی از دغدغه های مقامات ژاپنی تبدیل شده است.

فرایند تصاعدی کرونا در ژاپن و نگرانی از ورود مسافران هندی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تعداد روزانه مبتلایان جدید به ویروس کرونا در سراسر ژاپن روز یکشنبه در حالی از 6400 نفر فراتر رفت که هیچ نشانه ای از کاهش فرایند شیوع این ویروس دیده نمی گردد.

مسئولان بهداشت در توکیو 1032 مبتلای جدید را شناسایی کردند. این دومین روز پیاپی بود که این رقم از هزار نفر بیشتر شد.

افزایش ناگهانی مبتلایان به کرونا بر شبکه بهداشت ژاپن فشار شدیدی وارد می نماید. وزارت بهداشت می گوید تعداد بیماران بد حال در سراسر کشور به رقم بی سابقه 1144 نفر رسید. نسخه های جدید شناسایی شده در هند نیز در توکیو، پایتخت، و مراکز قرنطینه فرودگاه ها تایید شده است.

از سوی دیگر وزارت بهداشت ژاپن می گوید که تحویل میزان کافی واکسن کرونا برای تزریق هر دو نوبت واکسن کادر پزشکی در این هفته تکمیل خواهد شد.

دولت طرح واکسیناسیون حدود چهار میلیون و 800 هزار پرسنل کادر پزشکی و درمانی کشور را در ماه فوریه آغاز کرد. به گفته این وزارتخانه بیش از دو میلیون و 500 هزار دوز دیگر از این واکسن در هفته جاری به دولت های محلی ارسال خواهد شد.

وزارت بهداشت می گوید که واکسیناسیون تقریبا 36 میلیون سالمند 65 سال به بالا را سرعت خواهد داد. کسانی که در سال اقتصادی منتهی به ماه مارس آینده به سن 65 سالگی می رسند هم واجدین شرایط دریافت واکسن هستند.

برنامه واکسیناسیون برای سالمندان در ماه آوریل آغاز شد. به گفته وزارت بهداشت 18 میلیون و 700 هزار دوز دیگر از واکسن کرونا طی دو هفته آینده برای تزریق به سالمندان توزیع خواهد شد.

ژاپن به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا جهش یافته ای که باعث تلفات زیادی در هند شده است، از روز دوشنبه محدودیت ها برای مسافران از هند، پاکستان و نپال را تشدید می نماید.

افرادی که از این سه کشور می آیند باید پس از ورود به مدت شش روز در محل های اسکان معین شده توسط دولت اقامت نمایند.

آنها در روزهای سوم و ششم آزمایش ویروس کرونا می دهند و اگر در هر دو مورد تست شان منفی باشد، به آنها اجازه داده می گردد که به خانه های خود در ژاپن بفرایند و در آنجا خود را قرنطینه نمایند.

روز یکشنبه حدود 100 نفر از دهلی نو وارد فرودگاه ناریتا در نزدیکی توکیو شدند. آنها با اتوبوس به محل اقامتشان برده شدند.

مجله صادق ویلا: مجله صادق ویلا | آموزش چاپ و طراحی گرافیکی، موشن گرافیک

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 85335

به "فرایند تصاعدی کرونا در ژاپن و نگرانی از ورود مسافران هندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند تصاعدی کرونا در ژاپن و نگرانی از ورود مسافران هندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید