دست&zwnjهایی که بوی بهشت می&zwnjدهند، داوطلبان، یاوران مهر و سفیران مهربانی

به گزارش مهسان بلاگ، مهربانی انسان های داوطلب و خیرخواه، زندگی را با همه مشکلاتی که برای انسان های فقیر و مستضعف در بر دارد بهتر و لذت بخش تر می کند.

دست&zwnjهایی که بوی بهشت می&zwnjدهند، داوطلبان، یاوران مهر و سفیران مهربانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی-انجام کارهای خیرخواهانه و داوطلبانه یاری بزرگی است به همه انسان هایی که به تنهایی توان حل مسائل خود را ندارند و نیازمند یاری دیگران هستند.

در همه جای دنیا دستگیری و یاری به همنوع به ویژه در مواقع بروز بحران ها و حوادث مختلف رسمی دیرینه و قدیمی است و افرادی هستند که به صورت سازمان یافته و منظم به یاری آسیب دیدگان می شتابند و اگر همراهی داوطلابانه این افراد نباشد، کنار آمدن با تبعات آن آسیب به مراتب سخت تر از هر وقت دیگری است.

حضور داوطلبانه افراد در غالب تیم های امدادی در نقاطی که مردم برای کاهش آلام و رنج های خود به مهربانی افرادی گشاده رو و خوش برخورد سخت محتاج هستند نور امیدی است که گرمابخش خانه آسیب دیدگان می شود و حس ناب انسانیت و فطرت خدایی انسان ها را به تصویر می کشد.

چتر حمایت داوطلبان بر سر افراد نیازمند و محروم

روز دنیای داوطلب گرامیداشت تلاش بی وقفه همه افرادی است که کار خیر را به دور از هر گونه چشمداشتی انجام می دهند و تمام دلخوشی شان لبخند و آرامشی است که در نتیجه این تلاش ها به زندگی افراد محروم و آسیب دیده وارد می شود.

در مواقع بروز بلایایی چون سیل، زلزله و حوادثی از این دست بسیاری از افراد آسیب های متعددی را متحمل می شوند و علاوه بر داغ از دست دادن عزیزان خود بی خانمان شده و شرایط روحی و روانی خاصی را تجربه می کنند.

در کشور ما ایران در حال حاضر گروهها و تشکل های اجتماعی مختلفی به ارائه خدمات داوطلبانه و انسان محبت آمیز به اقشار آسیب دیده و در معرض آسیب مشغول هستند و جامعه هدف گسترده ای را تحت پوشش خدمات و اقدامات داوطلبانه خود دارند.

گره گشایی از زندگی افرادی که هر کدام به نوعی با انواع آسیب های اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند و در ادامه زندگی خود با مسائل بسیاری روبرو هستند علاوه بر اجر معنوی و اخروی که دارد یکی از علل حال خوب داشتن افراد فعال در این عرصه محسوب می شود.

دنیای مدرن، تشنه همدلی داوطلبان!

در نتیجه تلاش داوطلبان که اغلب به صورت گمنام و بی کوچکترین ردپایی از نام و نشانی خود مشغول به کار هستند، نشاط اجتماعی در سطح جامعه افزایش پیدا می کند و روح انسان دوستی و دستگیری از نیازمندان و محرومان در جامعه دمیده می شود و دنیای امروز با همه سختی ها و مشقاتی که برای انسان ها دربر داشته است، به شدت به این همدلی و همراهی نیازمند است.

ظاهر دنیای مدرن در حال حاضر تنها ظاهری بزک شده با میلیون ها انسان رنج دیده و درد کشیده دارد که قلب آن بدون مهربانی و سخاوت افراد داوطلب و خیر از حرکت باز می ایستد و امیدی برای زندگی باقی نمی ماند.

آنجا که سایه تلاش داوطلبان از زندگی مردم آسیب دیده دور شود و بی تفاوتی حکمرانی کند، روح زندگی پژمرده می شود و منش و رفتار افراد از معنویت و انسان دوستی دور شده و تنها مهربانی و هملی افراد خداجو است که می تواند روح زندگی را شاد و سرزنده و شاداب نگه دارد.

مجله صادق ویلا: مجله صادق ویلا | آموزش چاپ و طراحی گرافیکی، موشن گرافیک

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 70753

به "دست&zwnjهایی که بوی بهشت می&zwnjدهند، داوطلبان، یاوران مهر و سفیران مهربانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست&zwnjهایی که بوی بهشت می&zwnjدهند، داوطلبان، یاوران مهر و سفیران مهربانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید