دست و پنجه نرم کردن 40 ساله محله گیشا با ترافیک، صبوری: به دنبال بازگرداندن آرامش به محله گیشا هستیم

به گزارش مهسان بلاگ، صبوری دیلمی درباره آخرین شرایط تکمیل پروژه زیرگذر گیشا توضیحاتی داد.

دست و پنجه نرم کردن 40 ساله محله گیشا با ترافیک، صبوری: به دنبال بازگرداندن آرامش به محله گیشا هستیم

به گزارش خبرنگار ، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مراسم بازدید از پروژه زیرگذر گیشا با بیان اینکه این پروژه مورد بازنگری قرار گرفته است، گفت: ما در بازنگری نقشه پروژه گیشا 10 نقص را احصاء و رفع کردیم که یکی از آن ها تردد عابر پیاده همراه خودرو و ارتفاع پروژه بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه احداث زیرگذر گیشا پیش از بازنگری مسائل را در منطقه بیشتر می کرد، گفت: در بازنگری و مهندسی این پروژه به مبلغ 60 میلیارد تومان ارزان شد و 5 خط ورودی به این زیرگذر به 2 خط کاهش یافت.

صبوری دیلمی با اشاره به اینکه یکی از انتقاد های وارده به مدیریت شهری این است که می خواهد با حذف احجام، پروژه زیرگذر گیشا را هرچه سریع تر به سرانجام برسانند تا وارد عرصه انتخابات شوند، گفت: پلیس با طرح بازنگری پروژه زیرگذر گیشا موافقت و استقبال نموده است و در ادامه ما نیز در قسمت ابتدایی گیشا یک پلازای شهری احداث می کنیم.

او توضیح داد: ممکن است باند غربی گیشا به یک پیاده راه تبدیل گردد و این پلازا می تواند به محله امیرآباد برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: ظرف چند روز آینده قسمت غرب به شرق زیرگذر گیشا در زمان محدود زیر بار ترافیک می رود تا به دو هدف احصاء مسائل ترافیکی و مشاهده کوشش نیرو های شهرداری در تکمیل زیرگذر گیشا توسط شهروندان دست یابیم.

بازگشایی محور غرب به شرق گیشا تا سرانجام آبان ماه

صبوری دیلمی با اشاره به بعضی از مسائل زیرگذر گیشا، گفت: یکی از مسائل زیرگذر گیشا که در بازنگری مهندسی رفع شد، حل مشکل لوله آب و غنات موجود در محدوده بود که اگر قرار بود این بازنگری انجام نگردد، میلیارد ها تومان اضافه هزینه بر دوش شهرداری تحمیل می شد.

او توضیح داد: 40 سال است که در منطقه گیشا ما شاهد ترافیک صبح و عصر هستیم و باید به این نکته اشاره کنم که در گذشته زیرگذر گیشا دارای 2 خط عبوری بود که با تکمیل پروژه خطوط عبوری از این زیرگذر به 3 خط افزایش پیدا می نماید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا نظر ساکنان محله گیشا درباره زیرگذر اخذ شده است یا خیر؟ گفت: باید بدانیم که بعد از احداث هر پروژه نزدیک به 6 ماه آشفتگی داریم و باید یک سال زمان بگذرد تا پروژه از لحاظ بار ترافیکی به روال مطلوب بازگردد.

صبوری دیلمی در پاسخ به این سوال که آیا دیواره بین دو لاین غربی و شرقی در حضور کارگران در زمان تردد شهروندان احتمال ایجاد حادثه را افزایش نمی دهد، گفت: سرعت تردد خودرو های عبوری نزدیک به 20 کیلومتر است که این سرعت بالایی نیست و باید به این موضوع تأکید کنم که در زمان تردد شهروندان، کارگران فعالیت عمرانی انجام نمی دهند.

او در بازدید از پروژه زیرگذر استاد مشخص، گفت: پروژه استاد مشخص یکی از پروژه های ویژه شهر تهران است که از نظر مهندسی اقدامی بسیار پیچیده و فنی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در تشریح جزئیات زیرگذر استاد مشخص، گفت: ما در زیرگذر استاد مشخص در حالی مشغول به فعالیت هستیم که ارتفاع این پل تا سطح زمین 4 متر و فاصله تلاقی زیرگذر به خط مترو نیم متر است که ما از بین این دو خط عبور می کنیم.

صبوری دیلمی با تأکید بر اینکه از سال 94 خوشبختانه حادثه ای در زیرگذر استاد مشخص نداشتیم، گفت: در سال 94 این پروژه 16.7 درصد پیشرفت داشت که در سال 96 به مدت دو سال پیشرفت این پروژه به 85 درصد رسید.

او با تأکید بر اینکه خط جنوب به شمال استاد مشخص به محله طرشت می رسد، گفت: در بازنگری قرار شد که زیرگذر استاد مشخص خط شمالی نداشته باشد و در ادامه نیز ما تمام جهت زیرگذر را به تردد خودرو اختصاص نمی دهیم و برای آن جهت تردد پیاده و دوچرخه پیش بینی نموده ایم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه پیشرفت پروژه با سرعت بالایی در حال اجرا است، گفت: نمی خواهم به این موضوع اشاره کنم که چرا پروژه زیرگذر استاد مشخص در دوره قبل مدیریت شهری تعطیل شد، اما باید بگویم در این دوره مدیریت با رقمی بالغ بر 50 میلیارد تومان این پروژه را تکمیل و در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح خواهد نمود.

صبوری دیلمی ادامه داد: 40 سال گذشته گیشا تنها یک ورودی داشت که انتهای آن بن بست بود و یک محله ارزشمند به حساب می آمد که با گذشت زمان ورودی ها به محله گیشا باز شد و ما شاهد از بین رفتن آرامش منطقه گیشا بودیم.

او با تأکید بر اینکه ما در مدیریت شهری برنامه داریم که با شهروندان محله گیشا گفت وگو کنیم، گفت: هر نوبت که من از محله گیشا و زیرگذر بازدید می کنم بسیاری از شهروندان با مراجعه به من مسائل خود را مطرح می نمایند و ما در ادامه برنامه ای ترتیب خواهیم داد تا جهت ارتقاء سطح زندگی ساکنان گیشا نظر آن ها را بپرسیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: می خواهیم محله گیشا را از محل تجاری به محل زندگی تبدیل کنیم.

مجله صادق ویلا: مجله صادق ویلا | آموزش چاپ و طراحی گرافیکی، موشن گرافیک

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28561

به "دست و پنجه نرم کردن 40 ساله محله گیشا با ترافیک، صبوری: به دنبال بازگرداندن آرامش به محله گیشا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست و پنجه نرم کردن 40 ساله محله گیشا با ترافیک، صبوری: به دنبال بازگرداندن آرامش به محله گیشا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید