خبرنگاران کمبود نقدینگی مشکل 77 درصد واحدهای تولیدی گیلان است

به گزارش مهسان بلاگ، رشت - خبرنگاران- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با آنالیز های اجرا شده 77 درصد مسائل واحدهای تولیدی غیر فعال کمبود نقدینگی است.

خبرنگاران کمبود نقدینگی مشکل 77 درصد واحدهای تولیدی گیلان است

فرهاد دلق پوش چهارشنبه شب در جلسه کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری مرکز شبانه روزی فوریت های آنالیز مسائل واحدهای فراوریی و سرمایه گذاری در استان اضافه نمود: افزایش قیمت مواد اولیه و احتیاج به انجام سفارشات به موقع متقاضیان برای تامین نقدینگی واحدها ضروریست .

وی با اشاره به وجود 2هزار و 636 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان گفت: براساس پایش های اجرا شده سامانه هماهنگ؛ 657 واحد در نواحی و شهرک های صنعتی و یک هزار و 979 واحد خارج از شهرک های استان هستند که حدود 595 واحد از مجموع واحدها در حالت غیبرطرفال قراردارند و مابقی آنها با ظرفیت های متفاوت اسمی خودشان فعال هستند.

وی توضیح داد: برای سال جاری احیای 45 واحد صنعتی در استان که 36 واحد در داخل شهرک ها و 9 واحد خارج از شهرک ها و نواحی است ، در دستور کار قرار گرفته است که از ظرفیت ستاد و تسهیل برطرف موانع فراوری برای راه اندازی مجدد واحدها و برطرف ستاد تسهیل اقدام کردیم.

دلق پوش شناسایی شرکت های راکد ، تامین مواد اولیه، اولویت ثبت سفارش و اقدامات ارزی ، مشاوران برای عارضه یابی ، برگزاری جلسات متعدد با بانک ها را از جمله اقدامات در احیای این واحدها مطرح کرد؛ ضمن انکه در صورت احتیاج از اختیارات وزارت و سازمان صنعت اقدام به واگذاری به سرمایه گذاران جدید شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین با اشاره به پیش بینی بهره برداری از 40 پروژه جهش فراوری در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در صورت تامین اعتبار این 40 پروژه با اشتغالزایی 800 نفر در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی به پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان نیز اشاره و اعلام کرد: همچنین 12 پروژه سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی با حجم سرمایه گذاری هفت هزار و 940 میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و 193 نفر در استان پیش بینی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: همچنین برای یاری به واحدهای فراوریی درقالب تبصره 18 در برنامه فراوری و اشتغال 25 واحد 73 میلیارد پرداخت داشته ایم .

مجله صادق ویلا: مجله صادق ویلا | آموزش چاپ و طراحی گرافیکی، موشن گرافیک

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 65598

به "خبرنگاران کمبود نقدینگی مشکل 77 درصد واحدهای تولیدی گیلان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمبود نقدینگی مشکل 77 درصد واحدهای تولیدی گیلان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید