خبرنگاران راه اندازی مراکز مراقبتی بیماری کرونا در استان های کشور

به گزارش مهسان بلاگ، تهران - خبرنگاران - معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از راه اندازی مراکز مراقبتی بیماری کرونا در استان های کشور خبر داد.

خبرنگاران راه اندازی مراکز مراقبتی بیماری کرونا در استان های کشور

فرید مرادیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته راه اندازی مراکز مراقبتی بیماری کرونا در استان های کشور در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی توضیح داد: بر همین اساس دبیرخانه کرونای جمعیت هلال احمر برای نظارت و خدمت رسانی بهتر به مردم در استان های مختلف راه اندازی شده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت های این معاونت گفت: بکارگیری واحدهای بهداشت و درمان اضطراری جهت کمک به وزارت بهداشت از دیگر اقدامات این معاونت محسوب می شود.

مرادیان با اشاره به ضرورت راه اندازی طرح مراکز مشاوره بیماریهای واگیر و غیرواگیر در استان تاکید کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته طرح راه اندازی مراکز مشاوره بیماریهای واگیر و غیرواگیر نهایی شده و به زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گسترش مراکز بهداشتی و درمانی در استان های کشور را از دیگر برنامه های این معاونت برشمرد و افزود: به همین منظور درمانگاه هلال احمر سراوان استان سیستان و بلوچستان و همچنین به روزرسانی تجهیزات مرکز بهداشتی و درمانی استان های گلستان، کرمان، گیلان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمردر استان ها گفت: با کوشش های صورت گرفته برخی از تجهیزات مراکز توانبخشی در کشور به روزرسانی شد و همچنین نسبت به نیاز سنجی شرایط مراکز توانبخشی اقدامات لازم جهت تامین تجهیزات مورد نیاز صورت گرفت.

مرادیان در ادامه به پروژه بومی سازی فناوری تجهیزات، قطعات و مواد مورد نیاز توانبخشی که تولید داخلی ندارند اشاره کرد و افزود : این مهم از طریق شرکتهای دانش بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ضمن تاکید بر افزایش گستره خدمت رسانی مراکز توانبخشی در استان های مختلف گفت: آماده سازی فضای فیزیکی مرکز ارتوپدی فنی سمنان و راه اندازی واحد یادشده در مکان جدید، راه اندازی واحد فیزیوتراپی بهشهر استان مازندران، آغاز به کار فیزیوتراپی تفرش و کار درمانی اراک در استان مرکزی، راه اندازی واحد گفتار درمانی در کردکوی استان گلستان، راه اندازی مرکز ارتوپدی فنی در شهر جهرم استان فارس از اقدامات مهمی است که طی ماه های گذشته در راستای خدمت رسانی بیشتر در حوزه توانبخشی به هموطنان عزیزمان صورت گرفته است.

وی با اشاره به واگذاری بیمارستان امام علی (ع) نجف اشرف و بیمارستان کابل به جمعیت هلال احمر افزود: در این راستا ضمن بازدید از بیمارستان امام علی نجف اشرف و بیمارستان کابل جلسه سازنده ای را با مسئولان عراقی و افغانی برگزار کردیم که خروجی بسیار خوبی را به همراه داشت.

مرادیان خاطر نشان کرد: پیش بینی میشود که به زودی این مراکز درمانی با موضوع جمعیت هلال احمر خدمت رسانی خود به بیماران را آغاز کنند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از کوشش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر در حال حاضر در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشرمحبت آمیز جمهوری اسلامی ایران نیز با موضوع جمعیت هلال احمر فعالیت می کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از 90 سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در راستا اهداف انسان محبت آمیز و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است

مجله صادق ویلا: مجله صادق ویلا | آموزش چاپ و طراحی گرافیکی، موشن گرافیک

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 69294

به "خبرنگاران راه اندازی مراکز مراقبتی بیماری کرونا در استان های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه اندازی مراکز مراقبتی بیماری کرونا در استان های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید