انگکور وات؛ یکی ازعجایب جهانی معماری و اسرار آمیزترین معبدهای سنگی جهان

به گزارش مهسان بلاگ، کامبوج به خاطرفرهنگ و تاریخ غنی، طبیعت زیبا، معابد باشکوهی مثل آنگکور وات، معبد تاپروم و بسیاری از چیزهای دیگردر دنیا معروف است

انگکور وات؛ یکی ازعجایب جهانی معماری و اسرار آمیزترین معبدهای سنگی جهان

کامبوج به خاطرفرهنگ و تاریخ غنی، طبیعت زیبا، معابد باشکوهی مثل آنگکور وات، بانتی سری، معبد تاپروم، جنگ ویتنام، خمرهای سرخ، معادن و بسیاری از چیزهای دیگردر جهان معروف است. انگکوروات به معنای پرستشگاه شهر، بزرگترین معبد تک مذهبی در جهان می باشد که شامل مجموعه ای از معابد اصیل با نقوش برجسته است که پس از میلاد مسیح ساخته شده است و تنها پرستشگاهی که از زمان ساختش تاکنون به عنوان بزرگترین بنای مذهبی درجهان استفاده می شود و معماری اصیل خمری را می توان در آن مشاهده نمود.

تاپروم

یکی از محبوب ترین معابد در مجتمع آنگکور وات در کامبوج است. این معبد به خاطر درختانی که به خرابه های آن جا تسلط یافته اند بسیار مشهور است. از معبد تاپروم در فیلم تام رایدر استفاده شده است و بارها در فیلم های سینمایی از جمله مهاجم مقبره لوکیشن اصلی فیلمبرداری بوده است ترکیب نور و روشنایی و فضای بین درختان درحال رشد و مجاورت با جنگلی زیبا دیدگان را محصور می کند.

بانتی سری

یا ارگ زنان یکی دیگر از معابد در انگکور است که با کنده کاری های زیبا و از رنگ دانه های گل رز صورتی و ماسه سنگ ساخته شده است این معبد در درجه اول به خدای والامقام هندو که از خدایان سه گانه بشمار می رود اختصاص داده شده بود.

پنوم باخنگ

یک معبد هندو می باشد که برفراز تپه ای بلند با چشم اندازی زیبا قرار گرفته است. وجهه شرقی معبد در یک فرم هرم شش ردیفی ساخته شده است. تماشای غروب آفتاب در تپه پنوم باخنگ نه فقط بخاطر زیبایی خورشید بلکه به این علت که تمام گردشگران از اقصی نقاط جهان گرد هم می آیند و به تماشای این لحظه رویایی می پردازند همیشه جذاب خواهد بود، و جالب این است که این مکان یکی از مکان های معروف جهان برای تماشای غروب آفتاب است.

بایون

یک معبد شناخته شده با معماری بسیار غنی و تزیین شده خمری در آنگکور در کشور کامبوج است. یکی از ویژگی های برجسته که این معبد را از دیگر معابد متمایز کرده تعداد زیاد مجسمه های سنگی است که بصورت چهره های خندان ساخته شده و در کنار هم قرارگرفته اند، هر کدام از صورت های خندان نمادهایی هستند از روایت های محلی که بازگو کننده باورهای قدیمی مردمان خمری می باشد. این بنا از راهروهای پیچ درپیچ با برج های شگفت انگیز تشکیل شده که با معماری قوی و با ظرافت دقیق کنار هم قرار گرفته اند و نمای زیبایی را ایجاد کرده اند. نمای بیرونی بایون صحنه هایی از زندگی روزمره و رویدادهای تاریخی را به تصویر می کشد، در حالی که نمای داخلی نشان دهنده چهره های افسانه ای و داستانی است.

به یاد ماندنی ترین لحظات را در تورطبیعت و تاریخ کامبوج، لائوس و ویتنام با خبرنگاران تجربه کنید.

مجله صادق ویلا: مجله صادق ویلا | آموزش چاپ و طراحی گرافیکی، موشن گرافیک

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: اسپلیت البرز
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28118

به "انگکور وات؛ یکی ازعجایب جهانی معماری و اسرار آمیزترین معبدهای سنگی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگکور وات؛ یکی ازعجایب جهانی معماری و اسرار آمیزترین معبدهای سنگی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید